Daca doriti sa folositi sistemul nostru TELL Easytrack la plata autostrazii in Ungaria, trebuie sa solicitati documentatia necesara prin contact la unul din e-mailuri:
1. Informatii privind noul sistem de plata al taxelor de drum in Ungaria
Incepand cu 1 iulie 2013, in Ungaria, a fost introdusa taxarea electronica pentru plata taxelor de drum. Aceasta taxare se va face in functie de kilometri parcursi. Noul sistem, ce poarta numele de HU – GO, este in conformitate cu cerintele Uniunii Europene precum si cu directivele European Electronic Toll Service (EETS).
Plata taxei de drum este obligatorie pentru toate vehiculele cu masa maxima de peste 3.5 tone. Cuantumul platii va fi proportional cu distanta parcursa, va depinde de tipul de drum traversat (autostrada, drum national), de tipul autovehiculului (J2, J3, J4), precum si de clasa de emisie (E1, E2, E3, E4, E5). Conform decretului guvernamental 1361/2012, valorile taxelor de drum per kilometru exprimate in forinti sunt:
Pentru plata taxei, vor exista doua modalitati de plata:
1) Cu ajutorul tichetelor de drum.
Tichetele de drum pot fi achizitionate pe internet, pe site-ul www.hu-go.hu sau de la punctele de vanzare special instalate in punctele de frontiera, benzinarii si centrele NUSZ Zrt. La emiterea tichetului trebuie mentionat punctul de plecare, punctul de destinatie si maxim 4 puncte intermediare, numarul de inregistrare al vehiculului, tara, clasa de emisie, numarul de axe si dimensiunile vehiculului.
Daca compania si vehiculul sunt inregistrate pe site-ul www.hu-go.hu, tichetul se poate emite si plati cu pana la 30 zile in avans, si se poate renunta la el cu pana la 24 ore inainte de perioada de validitate. Inregistrarea companiei si a vehiculelor va permite soferilor in punctele de taxare sa introduca numai ruta, fara a mai introduce si celelate detalii ale vehiculului.
2) Cu ajutorul dispozitivelor de plata de tip HU-GO (OBU).
Dispozitivele de tip HU–GO sunt dispozitive de urmarire prin GPS care au fost instalate in vehicule anterior de catre furnizorii de servicii de acest gen sau care au fost recent achizitionate de catre utilizator. Dispozitivele sunt utilizate pentru urmarirea rutei parcurse de vehicul, precum și pentru transmiterea acestor informatii catre furnizorul de servicii de monitorizare
Dispozitivele pot fi:
– integrabile (pot fi achizitionate de la furnizorul de servicii selectat si pot fi instalate in service)
– instalate (pot fi instalate de catre utilizator in 10 minute in orice tip de vehicul, alimentat de la o priza / bricheta 12 V).
Aici puteti gasi Lista tuturor furnizorilor acceptati. Dupa achizitionarea dispozitivului acesta trebuie inregistrat pe site-ul http://www.hu-go.hu sau la un punct Customer Service din Ungaria, se verifica functionarea acestuia dupa care se aloca un cod OBU care va permite utilizarea dispozitivului inregistrat pentru plata taxei de drum.
Inregistrarea companiei si a vehiculelor:
Inregistrarea este necesara pentru utilizarea sistemului electronic de colectare a taxelor.
Unde ma pot inregistra? | Ce date sunt necesare? | |
Inregistrare la achizitionarea unui tichet de tranzit pre platit | Prin internet, pe pagina www.hugo.hu sau in punctele Customer Service | Datele personale, datele vehiculului, datele companiei, date de contact |
Inregistrare in cazul unui dispozitiv de plata existent | Prin internet, pe pagina www.hugo.hu sau in punctele Customer Service | În plus față de datele de mai sus, sunt necesare numărul contractului încheiat cu agentul care va face raportarea și numărul de identificare al unității de la bord. |
Inregistrare la achizitionarea unui dispozitiv nou | Prin internet,pe pagina www.hugo.hu, in punctele Customer Service sau in punctele de vanzare a dispozitivelor | Datele personale, datele vehicolului, datele companiei, date de contact si numarul de identificare al noului dispozitiv. |
Atentie: La inregistrarea companiei pe site-ul www.hu-go.hu, va rugam sa verficati introducerea corecta a codului fiscal, inclusiv atributul fiscalRO .
Achizitionarea autorizatiei de utilizare a drumurilor in situatiile de tractare
În acest caz se pot achiziționa trei tipuri de autorizații:
1. În caz de tractare auto pe platformă: Vehiculul care efectuează tractarea trebuie să dețină autorizație corespunzătoarea categoriei de taxare. Vehiculul tractat nu are nevoie de autorizație deoarece se consideră ca încărcătură.
2. În caz de tractare ridicare de puntea de față: Numărul de axe (categoria de taxare) al vehiculului care efectuează tractarea se va mări cu numărul de axe al vehiculului transportat care nu este ridicat, adică utilizează drumul taxabil.
3. În caz de tractare cu cârlig de remorcare: Și vehiculul care efectuează tractarea și vehiculul tractat trebuie să dispună de autorizație de utilizare a drumurilor.